Combină corect mâncarea. Află și de ce.

Corpul uman este cea mai complexă “fabrică” de pe Pământ. Pentru o funcționare normală şi echilibrată, trebuie să oferim o atenție deosebită combinării corecte a alimentelor.

De ce? Combinarea greșită a alimentelor pe o perioadă mai lungă cauzează boli grave, iar cea mai importantă dintre ele ar fi stresul digestiv, care include arsuri sau reflux gastro-esofagian, crampe, gaze, constipație, colite, boli nervoase, slăbirea, încetinirea organismului, etc.

Medicina nu poate oferi decât remedii temporare, însă vindecarea va veni doar când sistemul nostru va fi curățat de tot gunoiul acumulat peste ani.

Combinând corect mâncarea aducem organismului maximum de nutrienți din ceea ce am ingerat, iar în timp putem ajunge la ceea ce a spus Hipocrate “Hrana să ne fie leac…….”.

Efectele combinării greșite ale alimentelor se văd în timp, pentru că sângele a preluat toxinele produse prin putrefacția din colon și le-a transportat în tot sistemul. Reacția la această intoxicare parțială, va duce la dureri de cap, alergii, stări de oboseală și lipsa de energie, câteodată voma și nu în ultimul rând, la cumplitul cancer la colon.

Pentru combaterea acestor urmări nefaste pentru organismul nostru, trebuie să avem grijă cum combinăm mâncarea pe care o mâncăm zilnic.

Iți prezint pe scurt informațiile găsite pe internet, iar sursele se află mai jos.

Exista 5 grupe de alimente:

• Grupa 1-  Alimente bogate în amidon și carbohidrați: Orezul, Cartofi, Pâine, Dulciuri, Fasolea, Dovleacul, Castanele, Nucile de cocos. Se combină perfect cu vegetalele de toate tipurile. Nu se combină cu proteinele și fructele.
• Grupa 2 – Proteinele: Cereale, Semințele de Susan si Floarea Soarelui (foarte bogate în proteine), Nucile, Semințele, Legumele, Tofu, Microalgele, Margarina (fugiți de ea chiar dacă e vegetală și conține uleiuri hidrogenate), Lactatele, Ouăle, Carnea, Peștele, Avocado (conține mai multe proteine decât lactatele), Ciupercile, Mazărea verde proaspătă, etc. Se combină bine cu salatele verzi și legumele, dar nici de cum între ele, mai ales cele de origine animală (carne, ouă, brânză, pește).
• Grupa 3 – Legumele: Morcovii, Păstârnacul, Sfecla Roșie, Ardeii roșii, Salata, Varza, Fasolea verde, Vinetele, Broccoli, Conopida, Castraveții, Ridichile, Ciupercile. Combinarea acestora cu proteinele este cea mai potrivită.
• Grupa 4 – Fructele: nu se combină cu nimic doar fructe cu fructe după regula de mai jos și trebuie consumate ca o masa separată, cu 30-60 minute înainte de masa obișnuită.
• Grupa 5 – Grasimile: Uleiul, Măslinele, Untul, Smântâna, Grasimile animale. Combinația ideală cu alimentele care au amidon și cu legume.

De reținut:

Grupa 1 se combină corect cu grupa 3
Grupa 2 se combină corect cu grupa 3
Grupa 4 nu se combină cu nimic
Grupa 5 se combină cu grupa 1 și 3

Fructele sunt de 3 feluri:

- Fructe Acide: Citrice, Kiwi, Ananas, Struguri mai acrii, Căpșuni, Mere acre, Vișine. Combinația ideală cu fructe sub-acide, dar nu cu fructele dulci.
- Fructe dulci: Banane, Curmale, Stafide, Papaya, Fructe uscate, Strugurii dulci, Prune. Cel mai bine este să fie consumate separat (fără a fi combinate cu alte fructe) dar pot fi combinate cu fructele sub-acide.
- Fructele sub-acide: Mere, Piersici, Nectarine și Cireșe dulci, Caise, Pere, Mango, Fructe de pădure (mulți le consideră acide), Smochine. Se pot combina cu fructele dulci sau acide.

Printre cele mai greșite si mai folosite combinații sunt: pastele cu brânză sau cu carne, orezul cu carne, cartofii cu carne, cereale cu lapte, legume cu fructe, carne, brânza, ouă toate la aceeași masă.

Combinații permise: cereale cu fructe, cereale cu semințe, cereale cu cereale, cereale cu lapte vegetal, semințe cu fructe, semințe cu cereale și fructe.

Foarte important!

Desertul la finalul mesei este cea mai mare greșeală. Nu va putea fi digerat după doza sănătoasă de carbohidrați și proteine ingerata, și se va transforma în alcool fermentat, oțet si acizi acetici.

După o întreagă luptă, am reușit sa o conving pe Teodora sa facem o masă specială pentru desert (la ora 16 la gustărică). I-am promis că-i dau cât desert vrea, dar renunțăm la desertul de prânz și de seară. I-am explicat ca nu este bine pentru burtica ei să mănânce desert la finalul mesei și că-i promit că după ce se trezește din somn, ii dau o gustărică cat vrea ea de mare de dulce. Acum chiar ii place ideea și s-a obișnuit. E greu la început, dar am reușit mai ușor decât mă așteptam eu. Recunosc, cantitatea a contat la început!

Iți place? Despre ce ai vrea să mai scriu?

Aștept părerea ta,
Cu drag,
Mariana

Surse ale materialului:

Ligia Pop  http://ligiapop.com/2010/06/06/combinarea-corecta-a-mancarurilor/
Cristela Georgescu http://www.cristelageorgescu.ro/mar-morcov-incompatibil/01/2011/
Razvan http://www.vindecator.com/cum-combinam-corect-alimentele-la-o-masa/

Comentarii

comentarii

Comments: 2

  1. Evolutia perfecta duminică, 8 iulie, 2012 at 15:18 Reply

    Mariana …treptat am inceput sa fiu atent la combinarea alimentelor…sa fiu mai atent la tot ceea ce mananc….,mai fac uneori si compormisuri dar per total ma simt mult mai bine:)

    • mariana joi, 26 iulie, 2012 at 14:01 Reply

      Buna,
      Stiu ca este greu cu combinatul alimentelor, dar in timp te obisnuiesti. Si eu fac exceptii pentru sunt o pofticioasa! :))
      Sanatate si spor in toate!
      Mariana

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


+ sapte = 14