Interviu Medic Justina Voineag

Buna draga mamica,

In ultima vreme am fost foarte ocupata si iti promit ca-ti voi povesti tot ce am invatat in perioada acesta, in care nu am putut scrie atat de des cum mi-ar fi placut.

Mai este foarte putin si bebe 3, va veni pe lume!

Impreuna cu sotul meu a decis sa NU aflam sexul bebelusului cel port in pantece de aproape 9 luni, DECAT la nastere, asa ca totul va fi O MARE SURPRIZA.

Abia astept sa-mi vad bebelusul, sa-l imbratisez, sa-l miros, sa-l maingai si sa-i dau laptic. Este un sentiment atat de profund…atat de minunat!

Pentru ca sunt sigura ca si tu ca si mine ai multe intrebari legate de alimentatia ta si a copilului tau la care poate nu ai gasit inca raspunsuri, ti-am pregatit un interviu cu un medic hemeopat, care este si un nutritionist pasionat, Dr. Justina Voineag.

Din acest interviu vei afla:

  • cum sa alegi legumele si fructele astfel incat sa fie sanatoase si gustoase;
  • daca este ok sa-I dai copilului tau carnita, de care, cat de des si cu ce o poti inlocui;
  • ce lactate sa folosesti?
  • este sanatoasa painea din comert? Pe care ca o cunsumi?
  • cateva reguli de baza pentru sanatatea familiei tale;

Interviu cu Medic Justina Voineag

Mariana Balaban: Draga mamica, iti prezint, un medic pe sufletul meu, care pe langa faptul ca este nutritionist, practica si homeopatia. Justina, in doua cuvinte de ce ai ales nustritia si homeopatia?

DSC02239-1

Justina Voineag: Din punctul meu de vedere, modul in care ne hranim este primordial pentru sanatate, daca ne gandim ca macro si micronutrientii din alimente sunt cei care ne refac tesuturile, cu ajutorul lor capatam resursele de energie pentru viata. Pe de alta parte, homeopatia se bazeaza pe informatii energetice, si ce altceva decat energie avem nevoie ca sa traim? Sunt doua domenii care se completeaza reciproc.

Justina Voineag: Ce intelegi tu prin “hrana sanatoasa”?

Mariana Balaban: In opinia mea ideea de hrana sanatoasa nu trebuie sa devina obsesie psihologic vorbind, stresul produs de grija ca nu mancam sanatos poate fi mai periculos decat un aliment care sa zicem, nu e etichetat ca fiind ,,bio”. Laptele de la o capra care a pascut iarba verde din zona Bran, sa zicem, inseamna pt mine un lapte safe. Oul din curtea bunicii, de la gaina hranita cu boabe de porumb si cu iarba e ok, marul rupt din pom si as putea continua…

Justina Voineag: Cum sa aleaga o mamica fructele si legumele astfel incat sa fie si sanatoase si gustoase? De unde sa le cumpere?

Mariana Balaban: Sa le aleaga pe cele mai mici, cu defecte, cu pete, cu imperfectiuni minore. Sa nu le cumpere din supermarket, ci de la targurile de producatori, de la babuta din piata cu batic pe cap, de la mai nou aparutele ferme ce livreaza online cosul cu legume, de pe la rude din provincie…

Justina Voineag: Ce fel de cereale trebuie sa consumam zilnic? Cum sa le preparam?

Mariana Balaban: Fulgi de orice fel, ovaz, secara, mei, grau in shake-uri de fructe sau lapte vegetal, sau quinoa si amarant in diverse preparate

Justina Voineag: Ai incredere in painea din magazine? Ce painica le recomanzi mamicilor sa foloseasca?

Mariana BalabanOrice paine din magazine contine minim 7 e-uri. Painea facuta in casa simplu, din faina integrala de la plafar cu drojdie sare si apa e cea mai buna, in cantitati cat mai mici :-)

Justina Voineag: Cat de importante sunt oleaginoasele si legumele pentru sanatoatea nostra? In ce cantitate sa le folosim?

Mariana Balaban: Semintele de orice fel, neprajite si nesarate, nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica, 15-20 g, ele contin acizi grasi esentiali de care organismul are nevoie incepand cu sistemul nervos si terminand cu articulatiile. Legumele cat mai multe, cat mai crude, si minim 5 culori in orice salata.

Justina Voineag: Ce lactate sa folosim si in ce cantitati? Cum sa-l facem pe copil sa accepte sa consume lapte de capra?

Mariana Balaban: Dintre lactate, kefirul de capra este unul dintre produsele cu care sunt de acord, mai ales daca este facut in casa, nu este deloc greu, iar laptele de capra poate fi inclus in preparate in care sa se atenueze gustul.

Justina Voineag:Vorbeste-ne putin despre carne? Ce carne ne recomanzi sa folosim astfel incat sa evitam cat mai mult toxinele?

Mariana Balaban: Carnea este un aliment necesar in alimentatia copilului, proteina animala avand o structura necesara cresterii armonioase musculo-scheletale. Consumata din surse cunoscute, in cantitati minime necesare 0,8 -1g per kilocorp, cu salate crude, la masa de pranz si nu la cea de seara, nu este in nici un caz daunatoare.

Justina Voineag: Avem nevoie de carne zilnic? Putem inlocui carnea cu alte proteine animale sau vegetale?

Mariana Balaban: Ca si adulti, nu avem nevoie de carne zilnic, presupunand ca nu facem nici un fel de activitate fizica. O putem inlocui cu proteina din ou respectiv albus, sau cu peste, fructe de mare, creveti sau proteine vegetale. Lactatele NU sunt indicate in cantitati mari la adult.

Justina Voineag: Ce alimente consideri ca sunt cele mai toxice si ar trebui scoase definitiv din alimentatia copilului, dar si a familiei sale ce reprezinta un exemplu, nu?

Mariana Balaban: Alimentele procesate, mezelurile, combinatiile de nutrienti care se regasesc in patiserii, bauturile industriale indulcite cu zahar, fast-food ul, iaurturile cu fructe din supermarket.

Justina Voineag: Ne spui 3 reguli simple pe care daca le vom aplica zilnic fom si mai sanatosi si mai fericiti?

Mariana Balaban: Activitate fizica, apa, sare cat mai putina

Justina Voineag: In incheiere, te rog sa le dai mamicilor cateva sfaturi astfel incat piticii lor sa aiba o imunitate ridicata si sa fie cat mai rezistenti la boli tot anul.

Mariana Balaban: Hrana cat mai bogata in vitamine, fructe si legume cat mai crude cat mai des, cat mai mult timp in aer liber, la soare, apa in loc de sucuri.

Mai ai intrebari? Te invit sa scrii un comentariu cu intrebarile tale, iar eu promit sa primesti raspuns.

Sunt sigura ca impreuna putem ajuta cat mai multe mamici in drumul lor catre alimentatia sanatoasa.

Astept cu drag intrebarile si comentariile tale.

Te rog sa-mi scrii despre ce ai vrea sa afli mai multe, ce te-ar ajuta si ti-ar face viata mai usoara. Care a fost cel mai greu moment din viata ta de mamica?

Imbratisari si ganduri bune,
Mariana Balaban

PS Am mari emotii. DPN-ul este 15-22 noiembrie :) Mai este atat de putin!

Comentarii

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *


8 × = opt